کتابخانه اداری
کتابخانه اداری یکی از اجزای فرعی اما پرکاربرد شرکت ها و سازمان هاست و این گونه نیست که از کتابخانه تنها برای قرار دادن کتاب استفاده شود، بلکه یک وسیله دکوری است که می تواند زیبایی دکوراسیون شما را چند برابر کند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی جزئیات بیشتر کتابخانه اداری بپردازیم.
دلایل استفاده از کتابخانه اداری
استفاه از کتابخانه اداری در شرکت ها، آموزشگاه ها و اداره ها می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد، از جمله این که از کتابخانه اداری می توان برای قرار دادن پرونده ها و مدارک به صورت سازمان یافته استفاده کرد و وقت کارمندان و پرسنل برای پیدا کردن پوشه ها و مدارکی که به آن نیاز دارند، گرفته نخواهد شد که این مورد نه تنها رضایت پرسنل را به همراه دارد، بلکه وقت مشتری هم گرفته نخواهد شد. در واقع، این گونه می توان گفت که کتابخانه می تواند فضای شما را از به هم ریختگی خارج کند.
از طرفی، انواعی از کتابخانه های اداری در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است که شما می توانید مدل مورد نظرتان را با توجه به دکوراسیون انتخاب کنید تا فضای کار شما شیک و جذاب به نظر برسد.
توجه داشته باشید که کتابخانه اداری باید در قسمتی گذاشته شود که امکان دسترسی به آن برای تمام پرسنل وجود داشته باشد و هنگام استفاده از آن، مزاحمتی برای دیگر کارمندان ایجاد نگردد. از این نوع کتابخانه می توان در اتاق مدیریت نیز استفاده کرد و از آن جایی که قرارگیری این وسیله در اتاق مدیر توسط مشتریان و رقبا رصد می شود، در انتخاب آن باید دقت بسیار بالایی به خرج داده شود.
استانداردهای کتابخانه اداری
کتابخانه اداری که انتخاب و خریداری می کنید، باید مشخصات و ویژگی های زیر را داشته باشد:
• مقاومت بالایی داشته باشد، به گونه ای قفسه ها بتوانند وزن اشیایی که روی آن ها قرار می گیرد را به خوبی تحمل کنند.
• از مواد و متریال مرغوب و با کیفیتی ساخته شده باشد.
• طبقات فاصله استانداردی از هم داشته باشند و کتاب های بلند نیز به خوبی داخل طبقات قرار بگیرند.
• فضای زیادی را اشغال نکند و وزن آن در حدی باشد که بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید.
• کشوها یا برخی طبقات درب داشته باشند تا برخی پروندهای خصوصی داخل آن ها قرار بگیرد و در معرض دید نباشند.
نکات مهم خرید کتابخانه اداری
اولین نکته ای که هنگام خرید کتابخانه اداری باید در نظر داشته باشید، فضایی است که در اختیار دارید و بهتر است اندازه گیری را با دقت انجام دهید. طول، عرض و ارتفاع کتابخانه را هنگام خرید اندازه بگیرید و اگر فضای شرکت یا اداره کوچک است، سراغ مدل هایی بروید که کم حجم تر هستند.
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که چه تعداد کتاب، پوشه یا پرونده را می خواهید داخل کتابخانه قرار بدهید. اندازه و ارتفاع کتاب ها را باید در نظر بگیرید و متناسب با آن به فاصله طبقات از هم نیز توجه کنید.
کتابخانه ای که خریداری می کنید می تواند قفسه های بیشتر یا کشوهای بیشتری داشته باشد و این مورد بیشتر به این بستگی دارد که شما چه طرح و مدلی را بیشتر می پسندید.
رنگ کتابخانه ای که انتخاب می کنید، بهتر است متناسب با رنگ دکوراسیون باشد تا هارمونی و هماهنگی بیشتری در فضا ایجاد شود.
شما می توانید برای خرید کتابحانه اداری به سایت نایل مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.