میز اداری

میز اداری

میز اداری

میز اداری، یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین وسایلی است که در شرکت ها و اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود تا محیط کار، فضای رسمی پیدا کند، به علاوه این که میزهای اداری اغلب دارای کشو هستند و کارمندان می توانند پوشه ها و وسایل خود را از هم تفکیک کنند و نظم بیشتری را به وسایل خود بدهند. از آن جایی که کارمندان تقریبا هشت ساعت را پشت این میزها سپری می کنند، بسیار مهم است که میزی که انتخاب می شود، استاندارد باشد چرا که انتخاب میزهای بی کیفیت به سلامت کارمندان آسیب می زند و راندمان کار پایین خواهد آمد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به بررسی کامل میز اداری بپردازیم.

انواع میز اداری

انواع مختلفی از میزهای اداری در بازار موجود هستند که به بررسی و معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

• میز اداری مدیریت

معمولا اولین قسمتی که در هر شرکت یا اداره ای تجهیز می شود، اتاق مدیریت است و میزی که برای مدیریت در نظر گرفته می شود، باید با میز کارمندان و دیگر بخش های شرکت متفاوت باشد. میزهای مدیریت به شکل U، L و یا مربعی شکل تهیه می شوند و انتخاب یک میز مدیریتی استاندارد، می تواند به جلب رضایت و اعتماد مشتری ها کمک کند، به علاوه این که زبیایی دکوراسیون نیز چند برابر خواهد شد.

• میز اداری کارمندی

میزهای کارمندی نسبت های به میزهای مدیریتی ساده تر هستند و طراحی آن ها باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای قرار گرفتن لپ تاپ یا کامپیوتر وجود داشته باشد، به علاوه این که نیاز است که این میزها دارای کشو باشند تا کارمندان بتوانند پوشه ها و لوازم خود را در آن نگهداری کنند.

• میز اداری کنفرانس

میزهای کنفرانس به منظور برگزاری جلسات اداری تهیه می شوند و از آن جایی که کاربردی هستند، در طراحی و انتخاب آن ها باید دقت شود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که معمولا میزهای کنفرانس ابعاد بزرگی دارند و هنگام انتخاب، باید فضای اتاق در نظر گرفته شود.

• میز اداری کار گروهی

میز کار گروهی که برای استفاده چند نفر مناسب است، ابعاد بزرگ تری دارد و هر یک از کارمندان می توانند کشوی جداگانه ای را برای قرار دادن وسایل شخصی و کاری خود داشته باشند. این میزها هم چنین فضای کافی برای قرار دادن لپ تاپ و کامپیوتر هم دارند.

میز اداری

مدل های میز اداری

میزهای اداری را می توانید با توجه به سلیقه تان و فضایی که در اختیار دارید، در مدل های زیر سفارش بدهید:
• L شکل. میزهای اداری L شکل دو تکه هستند که ار دو قسمت میز و برگشت تشکیل شده اند و خیلی از مدیران ترجیح می دهند از این نوع میز در دفتر خود استفاده کنند. از قسمت میز می توان برای قرار دادن کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کرد و قسمت برگشت نیز برای قرار دادن وسایل و پوشه ها مناسب هستند.
• U شکل. این میزها معمولا ابعاد بزرگ تر با کشوهای بیشتر دارند و افرادی که می خواهند از حداکثر فضا، استفاده بهینه ای داشته باشند و بتواند پوشه ها و مدارک خود را نظم بدهند، بهتر است سراغ این مدل میزها بروند.
• میزهای کامپکت. این میزها معمولا ابعاد کوچک تری دارند و برای شرکت ها و دفاتر با فضای محدود مناسب تر هستند. این میزها را می توان به دیوار چسباند و یا در یک کنج از اتاق قرار داد.
• میزهای لپ تاپ. این میزها معمولا فاقد کشو هستند و فقط برای قرارگیری لپ تاپ طراحی شده اند و با توجه به ابعاد کوچکی که دارند، فضای چندانی را اشغال نخواهند کرد.
نکات مهم خرید میز اداری
میز اداری متناسب با نیازها، فضا و سلیقه مدیریت انتخاب می شود، اما بهتر است هنگام خرید به یک سری نکات اهمیت داده شود:
• چوب به کار رفته در میز. از آن جایی که میزهای اداری برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، مهم است که مواد به کار رفته در آن ها مرغوب و با کیفیت باشد تا دوام بالایی داشته باشند.
• رنگ میز. رنگ میز معمولا متناسب با دکوراسیون کلی شرکت و اداره انتخاب می شود، اما توجه داشته باشید که رنگ میز نباید به گونه ای باشد که فضای کار کوچک و خسته کننده به نظر برسد.
• اندازه و ابعاد میز. اندازه میز باید متناسب با فضای اتاق انتخاب شود و به گونه ای باشد که به راحتی بتوان آن را جابجا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *