میز کارمندی
میز کارمندی یکی از وسایل ضروری و کاربردی برای هر شرکتی است و باعث تفکیک فضای اداری می شود و در طرح ها و اندازه های مختلفی در بازار موجود است. میز کارمندی که انتخاب می شود باید کاملا استاندارد باشد تا ایمنی فرد در طول ساعات کاری تضمین شود و راندمان کاری بالا برود. اما میز کارمندی چه استانداردهایی را باید داشته باشد؟
میز کارمندی باید به گونه ای باشد که در پی استفاده طولانی مدت، مشکلات سلامتی مانند کمر درد یا گردن درد را برای کارمندان و پرسنل به همراه نداشته باشد. از این رو، حتما هنگام خرید استانداردهای زیر باید در نظر گرفته شود:
• ارگانومی بودن میز. منظور از ارگانومی بودن این است که ارتفاع میز باید به گونه ای باشد که پاها هنگام نشستن روی صندلی، کاملا روی زمین قرار بگیرند و زانوها در زاویه نود درجه باشند. ارتفاع 75 سانتی متر برای یک میز کارمندی استاندارد در نظر گرفته می شود که اگر فردی قد کوتاه تر یا بلندتری داشته باشد، می توان از زیرپایی هم استفاده کرد. از طرفی، پاها باید زیر میز حرکت آزادانه داشته باشند که به این مورد نیز باید اهمیت داده شود.
• مدل و طرح میز. مدل میز کارمندی می تواند دایره ای یا مستطیلی باشد که بسته به فضا و محیطی دارد که میز در آن جا قرار می گیرد. میز هر مدلی که باشد باید استانداردهایی لازم را داشته باشد.
• ابعاد و اندازه میز. با توجه به این که میزهایی با اندازه های مختلف در بازار موجود است، هنگام خرید بهتر است میزان فضایی که در دسترس دارید را در نظر بگیرید. اگر فضای بزرگی در اختیار ندارید، سراغ میزهای کوچک تر بروید، اما از استانداردهای مهم آن غافل نشوید. در کل، اندازه میز باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای قرارگیری سیستم، لپ تاپ یا برخی دیگر لوازم جانبی را داشته باشد.
• کشوی میز. قطعا هر کارمندی یک سری وسایل کار مانند پوشه، دفتر، خودکار و غیره دارد که باید فضایی برای نگهداری آن ها در نظر گرفته شود. از این رو، بهتر است که میز کارمندی حتما دارای کشو باشد تا نظم کار هم بیشتر شود. برخی از مدل های میز کارمندی که ال شکل هستند، ممکن است فاقد کشو باشند که در این موارد، می توانید از شلف های دیواری یا رومیزی استفاده کنید.
• جنس میز. میز کارمندی قرار است سال ها عمر کند و خراب نشود، پس بهتر است به جنس آن نیز اهمیت داده شود. مدل های چوبی که با کیفیت بالاتری ساخته می شوند، گران قیمت تر هستند و اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید می توانید سراغ مدل های ام دی اف بروید که مقاومت قابل قبولی دارند و سال ها برای شما کار می کنند.
میز کارمندی چیست؟
تفاوت میز کارمندی و میز کارشناسی در چیست؟
مزایای استفاده از میز کارمندی
• حفظ سلامت کارمندان
• بهبود راندمان کاری
• تفکیک فضا و شخصی سازی
• کمک به روشنایی و نورپردازی محیط کار
• ایجاد تعامل بیشتر میان کارمندان
• ایجاد هماهنگی بیشتر در دکوراسیون و فضای شرکت
در پایان این که، بهتر است میزهای کارمندی به گونه ای چیده شوند که مدیران بتوانند کار پرسنل را زیر نظر داشته باشند و اگر می خواهید، هماهنگی بیشتری در فضای کلی دفتر و شرکت ایجاد شود می توانید تمام میزها را یک رنگ و یک مدل سفارش بدهید. برای خرید میز کارمندی استاندارد با قیمت مناسب، با همکاران ما در نایل تماس بگیرید.