فایلینگ اداری
هر سازمان، اداره و شرکتی یک سری فایل ها و مدارکی دارد که کاغذی هستند و نیاز است که مرتب سازی شوند تا دسترسی به آن ها در صورت لزوم، برای پرسنل و مدیران راحت تر باشد. در کنار استفاده از وسایلی مانند مبلمان اداری یا کمدهای اداری، سیستم فایلینگ از ضروریات هر شرکت و سازمانی است که اگر اطلاعاتی در این خصوص ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا مزایا و جزئیات بیشتر فایلینگ اداری آشنا شوید.
فایلینگ اداری چیست؟
فایلینگ، یکی از مهم ترین بخش های مبلمان اداری است که با هدف نظم دادن به پرونده ها، مدارک و تسهیل در پیگیری های اداری و سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد و به نوعی همان پوشه بندی یا استفاده از زونکن می باشد. فایلینگ ها را می توان در طرح ها و مدل های مختلفی سفارش داد و باید این را در نظر داشته باشید که با چه هدفی و برای چه مکانی خریداری می شوند. استفاده از این سیستم کمک می کند تا اسناد و پرونده های شما از مواردی مانند گم شدن، کثیف شدن یا پارگی در امان بمانند و بتوانید هر زمان که خواستید، دسترسی هدفمندانه ای به آن ها داشته باشید.
مزایای فایلینگ اداری
• بهبود راندکان کاری کارمندان
• عدم نیاز به استفاده از پوشه و زونکن
• زیباتر شدن فضا و دکوراسیون
• دسترسی آسان به پرونده ها و مدارک
• برقراری نظم بیشتر در کار
انواع فایلینگ اداری
انواع مختلفی از فایلینگ در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود است که شما می توانید بسته به نیازتان برای خرید اقدام کنید. برخی از فایلینگ ها دارای کشوهای بیشتر و یا طبقات بیشتر هستند و اگر مدارکی دارید که باید محافظت بیشتری از آن ها شود، سراغ مدل هایی بروید که تعداد کشوی بیشتری دارند. انواعی از فایلینگ هایی که دارای پایه های چرخ دار هستند را نیز می توانید در بازار بیابید که این مدل ها را می توان به راحتی جابجا کرد و در قسمت های مختلف شرکت قرار داد.
نکات مهم خرید فایلینگ اداری
حتما هنگام خرید فایلینگ، یک سری موارد مهم را در نظر داشته باشید تا آن چه که خریداری می کنید، بیشترین میزان استفاده و کارایی را برای تان به همراه داشته باشد. نکاتی مانند این که:
• حجم کار و پرونده ها را در نظر بگیرید.
• به اندازه طبقات، ارتفاع طبقات و تعداد کشوها توجه کنید و ارتفاع طبقات باید به گونه ای باشد که پوشه ها و زونکن ها به خوبی در آن ها جا شوند.
• به قفل ها و یراق آلات به کار رفته مانند دستگیره کشوها توجه کنید.
• به ریل کشوها توجه کنید، باز و بسته شدن کشوها باید به راحتی انجام شود.
• فضایی که قرار است فایلینگ در آن قرار بگیرد را مد نظر قرار دهید.
• رنگ و طرح فایلینگ را متناسب با فضا و دکوراسیون کلی دفتر و شرکت تان انتخاب کنید تا هماهنگی بیشتری ایجاد شود.
قیمت فایلینگ اداری
زمانی که صحبت از خرید فایلینگ اداری می شود، باید این را در نظر داشته باشید که قیمت این وسیله به عواملی مانند ابعاد و اندازه، طرح و مدل، برند سازنده و جنس و کیفیت آن بستگی دارد و شرایط اقتصادی هم می تواند بر قیمت این محصول تاثیر بگذارد. شما می توانید با مراجعه به سایت نایل و بررسی و مقایسه محصولات، خرید مطمئن و مقرون به صرفه ای را داشته باشید و از کیفیت کالای خریداری شده، اطمینان کسب کنید.
بیشتر بخوانید(کمد اداری مدرن)