ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک1234

ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک

 

آیا بیش از 6 ساعت در روز را، پشت میز کار خود می گذرانید؟ آیا معمولاً در پایان روز پس از خروج از محل کار، درد در ناحیه پشت، شانه و گردن را تجربه می کنید؟ شاید لازم باشد صندلی که، در محل کار استفاده می کنید، عوض کنید. در ادامه ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک را باهم بررسی می کنیم.
هنگامی که در دفتر کار می کنید، مطمئناً زمان بیشتری را صرف نشستن روی صندلی خواهید کرد. نشستن در یک وضعیت طولانی مدت در هر مکانی خوب نیست زیرا فشار زیادی بر ستون فقرات شما وارد می کند. یک صندلی ارگونومیک با یک صندلی سنتی کاملا متفاوت است. صندلی ارگونومیک به طور خاص طراحی شده است تا به ساختارهای اصلی بدن شما که مستعد استرس در حین کار هستند استراحت کامل دهد.

مزایای استفاده از صندلی های ارگونومیک

این نوع صندلی اداری از وضعیت شما پشتیبانی می کند. صندلی های سنتی ممکن است یکی از دلایلی باشد که باعث می شود افراد در هنگام نشستن پشت میز خود حالت بدنی نادرست داشته باشند، صندلی ارگونومیک این مشکلات را در نظر می گیرد. دارای تمام ویژگی های لازم از جمله استراحت سر و پشتی است.
علاوه بر این، صندلی باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد و به افراد با قدهای مختلف اجازه دهد صندلی را طوری تنظیم کنند که پاهایشان صاف روی زمین باشد و باسن کمی بالاتر از زانو قرار بگیرد. با کمک این صندلی ها می توانید ارتفاع را طوری تنظیم کنید که پاهای خود را صاف روی زمین و زانوها با زاویه 90 درجه نسبت به زمین تنظیم شود. این اصلاحات به طور خودکار به شما کمک می کند تا وضعیت خود را بهبود بخشید.
صندلی های ارگونومیک راحت تر از صندلی های اداری معمولی است، می‌توانید همه ویژگی‌ها را به صورت جداگانه تنظیم کنید تا متناسب با نیازهایتان باشد.
این نوع صندلی خطر مشکلات گردن را کاهش می دهد. بدون پشتیبان گردن برای مدت طولانی در زمان نشستن، در نواحی گردن و شانه خود دچار سفتی می شوید. صندلی های استاندارد دارای تکیه گاه سر هستند، حتی زمانی که می خواهید دراز بکشید، سر و گردن شما را پشتیبانی می کند. این ویژگی به ویژه برای افرادی که زمان بیشتری را صرف پاسخگویی به تماس‌های تلفنی در محل کار می‌کنند، مفید است.

ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک1598
مزیت دیگر این صندلی این است که، با استفاده از آن ها احتمال بروز کمر درد کاهش پیدا می کند. این نوع صندلی ها به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از یک تکیه گاه که از انحنای طبیعی ستون فقرات شما پشتیبانی می کند.
فشار روی باسن شما را کاهش می دهد، صندلی های معمولی سطح سختی دارند. بنابراین وقتی می نشینید، صندلی فشار بیشتری بر ناحیه لگن شما وارد می کند. یک صندلی ارگونومیک دارای عمق مناسبی است، که از نواحی لگن پشتیبانی می کند.
همانطور که گفته شد، تمام ویژگی های این نوع صندلی اداری قابل تنظیم هستند تا فعالیت های مختلفی را که می توانید روی میز کار خود انجام دهید را به راحتی انجام دهید. همچنین دارای قابلیت چرخشی است که کاربر را قادر می سازد تا بدون نیاز به بلند شدن از روی صندلی یا بدون نیاز به کشش و زور زدن، به سرعت حرکت کند.
لازم به ذکر است که صندلی‌ های ارگونومیک راه‌ حلی برای همه مشکلات مربوط به کار نیستند. به غیر از اصلاحات ارگونومیک در محل کار، افراد باید در هنگام نشستن نیز مراقب وضعیت خود باشند. حتی پس از استفاده از صندلی ارگونومیک، اگر کمر خود را خمیده نگه دارید، دچار انواع مشکلات خواهید شد. فروشگاه نایل می تواند به شما در انتخاب و خرید انواع لوازم اداری استاندارد کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *