راهنمای خرید صندلی اداری استاندارد

راهنمای خرید صندلی اداری استاندارد

صندلی اداری یکی از اصلی ترین و ضروری ترین تجهیزات هر شرکت و سازمانی است که با توجه به این که کارمندان بیشترین ساعات روز را پشت میز می نشینند و مشغول کار هستند، بسیار مهم است که در انتخاب این وسیله دقت کافی به خرج داده شود تا از بروز هر گونه مشکل و آسیب فیزیکی مانند کمر درد یا گردن درد پیشگیری به عمل بیاید و در مقابل، راندمان کاری بالا برود. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی راهنمای خرید صندلی اداری استاندارد بپردازیم.

راهنمای خرید صندلی اداری استاندارد

بیشتر بخوانید(میز اداری ارزان)

نکات خرید صندلی اداری استاندارد

صندلی اداری که خریداری می شود باید دارای استانداردهای ارگانومی باشد، به همین خاطر به تمامی موارد و استانداردهایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، باید اهمیت داده شود:
• ارتفاع صندلی. ارتفاع باید قابل تنظیم باشد و به گونه ای تنظیم شود که هنگام نشستن، پاها کاملا روی زمین قرار بگیرند و زانو و ران در زاویه نود درجه باشد که میزان استاندارد آن می تواند از 38 تا 55 سانتی متر متغیر باشد. رعایت این اصل کمک می کند تا از وارد آمدن آسیب به پاها و کمر پیشگیری به عمل بیاید.
• نشیمنگاه صندلی. در خصوص نشیمنگاه چند نکته وجود دارد: اول از همه این که این قسمت نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد و باید در حدی باشد که فرد هنگام کار کردن، احساس راحتی داشته باشد و خونرسانی به خوبی انجام شد. اندازه یا عمق قسمت نشیمن باید جوری باشد که صندلی با پشت زانوها تماس داشته باشد و پهنای آن نیز به اندازه ای باشد که فرد بتواند به راحتی تغییر پوزیشن بدهد.
• پشتی صندلی. این قسمت باید قابلیت تنظیم شدن داشته باشد تا بتوان پشتی را به سمت داخل و خارج کشاند و از طرفی، ارتفاع پشتی باید به اندازه ای باشد که از گردن محافظت کند.
• دسته صندلی. دو طرف صندلی اداری باید دارای تکیه گاه دست باشد که در حالت استاندارد، 17 تا 26 سانتی متر بالاتر از ارتفاع نشیمن در نظر گرفته می شود. توصیه می شود معمولا هنگام کار کردن، دست ها را روی دسته ها قرار ندهید، چرا که می تواند باعث ایجاد کشش بیشتر در عضلات و بروز خستگی یا درد شود.
• روکش صندلی. روکش صندلی استاندارد باید به گونه ای باشد که هوا به خوبی به جریان در بیاید و فرد با نشستن های طولانی مدت، عرق نکند. جنس روکش می تواند از پارچه یا چرم باشد که هر مدلی که انتخاب می کنید، باید قابلیت تمیز شدن را هم داشته باشد.
• چرخ دار بودن صندلی. صندلی اداری می تواند ثابت یا متحرک باشد که مدل های چرخ دار، بیشتر کاربرد دارند و این نکته را باید در نظر داشته باشید که پایه های فلزی مقاومت بالاتری دارند از طرفی روان بودن چرخ ها هنگام جابجایی را نیز باید مد نظر قرار بدهید.
• خرید از برندهای معتبر. با توجه به این که انواعی از صندلی های اداری از برندهای مختلف در بازار موجود است، حتما هنگام خرید باید از کیفیت و گارانتی محصول و ساخت آن از مواد و متریال مرغوب اطمینان خاطر داشته باشید که می توانید خرید خود را با خیال راحت، با مراجعه به سایت نایل انجام بدهید.

صندلی اداری ثابت و متحرک

صندلی اداری می تواند به دو صورت چرخ دار و یا ثابت باشد، که:

  • صندلی های چرخ دار، به راحتی حمل و جابجا می شوند و برای پرسنل و کارمندان باید این نوع صندلی خریداری شود. بسیار مهم است که چرخ ها از استحکام بالایی برخوردار باشند تا در پی اصطکاک و استفاده طولانی مدت، دچار خرابی نشوند.
  • صندلی های ثابت، که بیشتر برای ارباب رجوع یا صندلی های میز مدیریتی و اتاق انتظار خریداری می شوند و فاقد هر نوع چرخی هستند. هنگام خرید باید به سبک بودن صندلی برای جابجایی و حمل اهمیت داده شود.

انواع صندلی اداری

  • صندلی مدیریتی، که ویژگی خاص و منحصر به فردی دارد. این صندلی ها اغلب دارای پشتی بلند هستند، چرخ دار اند و در ابعاد بزرگ تری تولید می شوند. البته نیاز است که ابعاد و اندازه صندلی متناسب با فضای اتاق و ابعاد میز مدیریتی انتخاب شود. ارگانومی بودن این نوع صندلی بسیار مهم است تا فرد در طول ساعات اداری با مشکلات فیزیکی روبرو نشود. جنس روکش صندلی باید به گونه ای باشد که در نشستن های طولانی باعث تعریق نشود و به مواردی مانند اندازه و عمق نشیمن نیز باید اهمیت داده شود.
  • صندلی کارمندی، که باید تمام ویزگی های صندلی مدیریتی و ویژگی های ارگانومیکی را داشته باشد. دسته های صندلی باید به گونه ای باشند که آرنج ها هنگام کار کردن روی آن قرار بگیرند و مهم ترین نکته این است که صندلی باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا از بروز مشکلاتی مانند دست درد و گردن درد پیشگیری شود.
  • صندلی میز جلسات، نیز باید کاملا ارگانومیک باشد و معمولا برای میز جلسات، صندلی های ثابت خریداری می شود.

انتخاب زیرپایی مناسب برای صندلی اداری

زیرپایی از دیگر وسایل استانداردی است که تهیه آن در کنار صندلی و میز، می تواند راحتی و ایمنی بیشتری را برای کارمندان به همراه داشته باشد. استفاده از این وسیله به ارتفاع هر فرد بستگی دارد و کمک می کند که زانوها در زاویه مناسبی قرار بگیرند. استفاده از زیرپایی به خصوص برای افرادی که قد کوتاهی دارند و ارتفاع میز قابل تنظیم نیست، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید(میز کارمندی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *