مبلمان اداری را به چه شکل تمیز کنیم؟ مبلمان اداری از جمله الزامات هر دفتر و سازمانی است که از مواد و متریال مختلفی ساخته می شود و استفاده از آن ها در طول روز زیاد است. به همین خاطر، در معرض کثیف شدن و آلودگی قرار 0039

مبلمان اداری را به چه شکل تمیز کنیم؟

مبلمان اداری از جمله الزامات هر دفتر و سازمانی است که از مواد و متریال مختلفی ساخته می شود و استفاده از آن ها در طول روز زیاد است. به همین خاطر، در معرض کثیف شدن و آلودگی قرار می گیرند و نیاز است که به طور مرتب تمیز شوند، از طرفی، یکی از راه های افرایش طول عمر مبلمان، نحوه صحیح تمیز کردن است که شما باید نکات و اصول آن را رعایت کنید تا آسیبی ایجاد نگردد. پس در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم که مبلمان اداری را به چه شکل باید تمیز کنیم؟

نکات کلی تمیز کردن مبلمان اداری

  • تمیز کردن با محلول های شستشو را ابتدا از قسمتی شروع کنید که کمتر در دید است، که اگر احیانا ماده مصرفی مناسب نبود و آسیبی را ایجاد کرد، به چشم نیاید.
  • محلول های شستشویی که انتخاب می کنید، باید PH پایین داشته باشند.
  • اگر لکه ای روی صندلی اداری ایجاد می شود، بهتر است بلافاصله آن را با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا اثر آن کمتر باقی بماند.
  • هنگام تمیز کردن میزهای اداری و صندلی، به متریال به کار رفته در آن ها اهمیت بدهید و این را در نظر داشته باشید که روش تمیز کردن مدل های پارچه ای یا چرمی و چوبی با هم تفاوت دارد.
  • در صورتی که رنگ چرم از بین رفته باشد، می توانید از واکس های مخصوص چرم استفاده کنید.
  • اطلاعات و توضیحات درج شده پشت مبلمان اداری را مطالعه کنید و حتما به این موارد برخواهید خورد. W به معنای استفاده از شوینده های بر پایه آب است، SW به معنای امکان استفاده از شوینده های حلال و مبنی بر آب می باشد و S به معنای این است که تنها باید از موادی که حلال هستند، استفاده شود.
مبلمان اداری را به چه شکل تمیز کنیم؟ مبلمان اداری از جمله الزامات هر دفتر و سازمانی است که از مواد و متریال مختلفی ساخته می شود و استفاده از آن ها در طول روز زیاد است. به همین خاطر، در معرض کثیف شدن و آلودگی قرار 0040

تمیز کردن مبلمان اداری چرمی

مبلمان اداری لاکچری چرمی هر چه بیشتر تمیز شوند، بیشتر عمر می کنند و دوام می آورند و شما می توانید این مبلمان را به راحتی و با پارچه آغشته به آب و صابون تمیز کنید. حتی محلول های مخصوص مبلمان های چرمی نیز در بازار موجود می باشد. در صورتی که لک جوهر ریخته باشد، می توانید از دستمال آغشته به الکل بر روی همان نقطه ای که لک شده است، استفاده کنید.

تمیز کردن مبلمان اداری پارچه ای

برای مبلمان پارچه ای، ابتدا بهتر است هر گونه گرد و خاک را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید و سپس از یک دستمال مرطوب یا آغشته به محلول های مناسب استفاده کنید. بهتر است از پارچه هایی استفاده شود که پرز نمی دهند.

تمیز کردن مبلمان اداری چوبی

برای تمیز کردن این نوع مبلمان، ابتدا هر نوع گرد و خاکی باید برداشته شود، سپس از دستمالی که حتما باید خشک باشد، استفاده کنید. هم چنین می توانید از پولیش های مخصوص برای برق انداختن میز و صندلی ها نیز استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن چرخ ها و پایه های مبلمان اداری

برای تمیز کردن این قسمت از مبلمان، بهتر است اقدامات زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای تمیز کردن پایه ها و چرخ ها، صندلی را برعکس کنید تا بتوانید چرخ ها در آورید و به راحتی آن ها را بشویید و تمیز کنید تا هر گونه مواد از لای چرخ بیرون بیاید.
  • در مرحله بعد، از یک پارچه خشک برای تمیز کردن چرخ ها و پایه ها استفاده کنید و اگر میزان کثیفی زیاد است، مقداری محلول آب و صابون درست کرده و به پارچه بزنید و چرخ ها را با آن تمیز کنید.
  • اگر نمی خواهید لک آب روی چرخ باقی بماند، می توانید آن را با دستمال کاغذی خشک کنید و در نهایت، چرخ را در جای خود قرار بدهید.

برای تمیز کردن دسته ها و پایه ها هم از یک دستمال پارچه ای مرطوب استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات انواع مبلمان اداری و چیدمان اتاق اداری را نیز مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *