چیدمان اتاق اداری1000

چیدمان اتاق اداری

همه کارمندان و مدیران بیشترین ساعات روز خود را پشت میز و در اتاق کارشان سپری می کنند، به همین خاطر بسیار مهم است که محیط کار به گونه ای باشد که انرژی مثبت داشته باشد و باعث خستگی جمسی و روحی در طول روز نشود. قطعا در یک اتاق اداری از وسایل مختلفی استفاده می شود و بسیار مهم است که به تک تک این اجزا اهمیت داده شود. به همین خاطر، قصد داریم در این مقاله به بررسی چیدمان اتاق اداری بپردازیم.

اهمیت چیدمان اتاق اداری

شما زمانی که وارد یک اتاق یا محیط اداری می شوید، با وسایل و تجهیزات مختلفی مانند میز اداری، صندلی اداری، کتابخانه، پارتیشن، کمد و غیره روبرو می شوید. تمامی این وسایل باید استاندارد باشند و تمام نیازهای کارمندان را تامین کنند تا بهره وری و توان کاری بالا برود و از بروز مشکلات فیزیکی پیشگیری به عمل بیاید. زمانی که صحبت از استاندارد بودن فضا می شود باید به چیدمان لوازم نیز اهمیت داده شود. منظم بودن و آراسته بودن چیدمان اتاق اداری می تواند در جلب مشتری و ارباب رجوع بسیار موثر باشد و شما از طریق دفتر کارتان می توانید سود خود را از پروژه های تان افزایش بدهید.

چیدمان اتاق اداری1001

نکات مهم در چیدمان اتاق اداری

  • در طراحی اتاق های اداری، بهتر است افرادی که یک پوزیشن مشترک دارند و در یک حوزه فعالیت می کنند، در کنار هم باشند.
  • از طرفی باید حریم خصوصی برای پرسنل در نظر گرفته شود که می توان از پارتیشن های اداری هم استفاده کرد.
  • اگر میزها در کنار هم قرار می گیرند، فاصله ده سانتی متری ما بین هر میز باید در نظر گرفته شود.
  • بهتر است از چیدن میزها روبروی هم خودداری شود، چرا که می تواند حواس پرتی بیشتری را برای پرسنل به همراه داشته باشد.
  • روی میزها می توانید از تقویم های رومیزی یا استند استفاده کنید که این قبیل وسایل نظم کار شما را بالا می برند.
  • از ساعت های دیواری استفاده کنید تا کارمندان راحت تر بتوانند زمان خود را مدیریت کنند.
  • برای مبلمان اداری سراغ محصولات با کیفیت بروید که مدل های چوبی و ام دی اف بالاترین کیفیت را دارند و از تنوع بالایی هم برخوردارند و توجه داشته باشید که جنس تمام وسایل یکی باشد تا هارمونی بیشتری در فضا ایجاد شود.

توجه به رنگ در چیدمان اتاق اداری

یکی از پارامترهای بسیار مهمی که در روحیه تاثیر گذار است، رنگ محیط و وسایل است که در محیط های ادرای نباید از رنگ های جیغ و زننده استفاده شود. بهتر است رنگ دیوارها سفید یا شیری باشند و در صورتی که از کاغذ دیواری استفاده می شود، طرح های شلوغی نداشته باشند. حتی برای میزها، صندلی یا دیگر وسایل سراغ رنگ های روشن و ملایم بروید تا حس آرامش بیشتری در فضا ایجاد شود و نکته مهم بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که تمامی لوازم باید از لحاظ رنگ با هم هارمونی داشته باشند.

توجه به نور در چیدمان اتاق اداری

بسیار مهم است که فضای کاری تان از نور مناسبی برخوردار باشد. اگر اتاق پنجره ندارد، می توانید از لوستر یا چراغ هایی با نور مناسب استفاده کنید چرا که نبود نور کافی می تواند مشکلات چشمی را برای افراد به همراه داشته باشد و از انرژی کارمندان برای ادامه کار کم کند.

توجه به نظم وسایل در چیدمان اتاق اداری

میز و صندلی ها باید همیشه منظم و تمیز باشند، هر صندلی در مقابل میز قرار بگیرد. اگر از کتابخانه یا قفسه استفاده می کنید، چیدمان داخل آن ها باید کاملا مرتب باشد و کتاب ها و پرونده ها در جای مناسب قرار بگیرند. بهتر است میز و صندلی هایی که خریداری می شوند، طرح و مدل یکسانی داشته باشند و مدل های ساده تر و مدرن، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و از مد نخواهند افتاد.

شما می توانید برای چیدمان اصولی دفتر کارتان از توصیه ها و مشاوره های متخصصین ما در نایل بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات لیست ملزومات اداری مهم دفتر کار و خرید میز کار گروهی برای سازمان ها را نیز مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *