طراحی ست دکوراسیون اداری0048

طراحی ست دکوراسیون اداری

طراحی ست دکوراسیون یکی از ضروریات هر خانه، دفتر و سازمانی است و در واقع، زمانی که شما برای اولین بار وارد یک فضای جدید می شوید، جذب فضای کلی آن خواهید شد. پس بسیار مهم است که اجزا و وسایل به گونه ای انتخاب و چیده شوند که بیشترین میزان هماهنگی و هارمونی را داشته باشند. اما دکوراسیون اداری باید چه به صورت باشد؟ چه نکاتی در چیدمان وسایل باید مد نظر قرار داده شود؟ در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی طراحی ست دکوراسیون اداری بپردازیم.

اهمیت طراحی ست دکوراسیون اداری

قطعا طراحی و دکوراسیون اداری نیاز به تخصص خاصی دارد، آن هم به این دلیل که معمولا ارباب رجوع، مشتریان و یا مدیران دیگر شرکت ها به دفتر شما رفت و آمد می کنند و دکوراسیون محیط اداری باید در عین رسمی بودن، کاملا با سلیقه و منظم چیده شده باشد و بتواند نظر مشتریان را حتی در بدو ورود نیز جلب کند. دکوراسیون دفتر شما می تواند نقش مستقیم بر پیشرفت کاری شما داشته باشد و نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که باید در طراحی دفتر از ست های اداری نیز استفاده شود.

منظور از ست های اداری استفاده از لوازمی مانند پارتیشن های اداری، تجهیزات اداری خاص و نورپردازی است و مهم است که این وسایل در محیط های مناسب قرار داده شوند. زمانی که قصد چیدن وسایل را دارید، خود را جای مشتری قرار دهید تا ببینید چه چیزهایی در ابتدا نظر شما را به خود جلب می کند که قطعا در چنین حالتی، بیشتر موفق عمل خواهید کرد.

طراحی ست دکوراسیون اداری0049

استانداردهای طراحی ست دکوراسیون اداری

اولین مورد هنگام طراحی دکوراسیون اداری، در نظر گرفتن نوع و سبک معماری است که این روزها هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر سبک کلی معماری دفتر مدرن است، بهتر است دکوراسیون نیز از همین سبک پیروی کند و از انتخاب وسایل لاکچری با طرح های شلوغ خودداری شود.

از جمله استانداردهای دیگر این است که طراحی دکور باید به گونه ای باشد که با توجه به بخش های موجود در شرکت طراحی شود و حریم خصوصی افراد نیز حفظ شود. به همین خاطر، استفاده از پارتیشن یکی از استانداردهای طراحی دفاتر اداری به حساب می آید.

فضای کاری شما باید از نور کافی برخوردار باشد، اگر دفتر پنچره یا نور طبیعی ندارد، حتما از لامپ هایی با نور مناسب استفاده کنید تا راندمان کاری پرسنل در طول ساعات کاری نیز افزایش یابد.

رنگ، دیگر استانداردی است که در تمام قسمت های دفتر باید در نظر گرفته شود، از دیوارها گرفته تا میزها که توصیه می شود تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن و یا تابلو استفاده شود.

لوازمی که برای دکوراسیون اداری خریداری می شوند، باید از مواد و متریال باکیفیت ساخته شده باشند و اصول ارگانومیکی را دارا باشند. چرا که پرسنل و مدیران ساعت ها پشت میز مشغول کار هستند و بسیار مهم است که در دراز مدت با مشکلات فیزیکی مانند گردن درد یا دست درد روبرو شوند.

بخش های مهم طراحی دکوراسیون اداری

برای دفتر کار شما به لوازم و تجهیزات مختلفی نیاز دارید، از مهم ترین ها و ضروری ترین ها می توان به میز و صندلی های اداری اشاره کرد که خرید آن برای تمامی پرسنل الزامی است. نیاز است معمولا دفتر شما یک کتابخانه اداری هم برای نگهداری پوشه ها و زومکن ها داشته باشد تا نظم کار بیشتر شود و کارمندان بتوانند دسترسی بهتری به مدارک مورد نیازشان داشته باشند.

دیوارها می توانند یکی از مهم ترین بخش های یک دکوراسیون باشند که تاثیر بسیاری را بر روی انرژی و روحیه افراد می گذارند، به همین خاطر تا جایی که می شود از رنگ سفید استفاده کنید و اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری دارید، سراغ طرح های ساده و رنگ های روشن بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *